Idag var jag hos PR-byrån Prime & United Minds vid Slussen i Stockholm på deras Showcase 2010. Kort sagt var det en dag där de lyfte fram några av deras uppdragsgivares mest framgångsrika kampanjer. Allt från lanseringar, krishantering och användande av sociala medier blev det.
Passen jag hann med var
- Best Use of Social Media (Kraft Foods – Aladdin, Rädda julen)
- Börsföretagens krisberedskap under lupp (Prime CEO Crisis Index)
- Medierelationer 2.0 (Audi – A1)
- Branded Experiments (Carlsberg – Where’s the Party?)
- Digital PR (Aftonbladet – Livelöpet)
- Integrerad produktlansering (Kraft Foods – Marabou, Polka)
Det var riktigt intressant att få inblick i arbetet hos en PR-byrå, och förutom passen blev det självklart en del mingel. Jag valde mestadels pass med koppling till sociala medier och marknadsföring, men även passet om krishantering och krisberedskap visade sig vara riktigt intressant. Ser fram emot nästa Showcase, och andra arrangemang hos Prime!